سلامت روحی افراد موجب سلامت کلی جامعه است

حفظ سلامت و روحیه افراد به معنای مراقبت از سلامت کلی خود، خانواده و جامعه ای است که در ان زندگی می کنیم. متاسفانه، بسیاری از افراد جامعه برای کاهش نگرانی هایی ناشی از مشکلات روحی و روانی به این دلیل که ممکن است توسط دیگران مورد قضاوت قرار گیرند با کسی صحبت نمی کنند و ازبیان تجربه خود احساس شرم می کنند.

مشکلات روحی و روانی می تواند برای هر گروه، قوم، نژادی بوجود آید وعلل آن تنها مشکلات اقتصادی، مذهبی نیست و در هر سن و شرایطی ممکن است اتفاق بیفتند، این مشکلات نمی تواند ما را از یافتن این واقعیت گخه ما که هستیم و چه راهی برای خوشبختی پیش رو داریم . باز دارد. با غلبه بر مشکلات روحی میتوان زندگی شادی را تجربه نمود.

دوستان، خانواده و جامعه همگی منابع ارزشمندی برای حمایت از افراد برای حل این مشکل می باشند. همه ما می توانیم نقش خود را برای تغییر نحوه تفکر و رفتارمان با افرادی که با شرایط روحی ویا روانی نامناسب زندگی می کنند انجام دهیم.

بیماری های روحی و روانی رایج

خدمات و پشتیبانی روانشناسی

برای خدمات مشاوره بهداشت روحی و روانی، پشتیبانی و پاسخ به بحران ها با 211 تماس بگیرید. همچنین اگر دچار بحران سلامت روحی یا روان هستید، می‌توانید با خط زندگی و پیشگیری از خودکشی به شماره 988 تماس بگیرید. اگر در شرایط اضطراری و تهدید زندگی هستید، فورا با 911 تماس بگیرید.

کاهش شرم و خجالت و تشویق به شادی در جامعه ما:

  • سلامت کل افراد را در اولویت قرار دهید. همانطور که ما در مورد بیماری های مزمن مانند دیابت یا بیماری های قلبی عروقی صحبت می کنیم، باید برای بهبود و درمان مشکلات روانی شامل حوادث و یا اضطراب بطور آشکارا صحبت شود تا از سلامت کلی حمایت شود
  • واقعیت ها را بیاموزید. یادگیری در مورد سلامت روانی و نحوه ارائه حمایت دلسوزانه و محترمانه به کل جامعه برای دستیابی به شادی و رفاه کلی کمک می کند.
  • یک مکالمه را شروع کنید. مهم است که در اسرع وقت صحبت کنید، قبل از اینکه سلامت روانی فرد تحت تأثیر عوامل استرس زای مضر و سایر عوامل محیطی قرار گیرد. اگر فکر می‌کنید کسی را می‌شناسید که دارای مشکل است با او تماس بگیرید و بپرسید که چه احساسی دارد. هر کسی نقشی در جامعه دارد و حمایت خانواده بسیار مهمتر است.
  • شنونده باشید به کسی که تجربیات استرس زا خود را به اشتراک می گذارد با دلسوزی گوش دهید. شرایط روانی افراد جدی و واقعی است کنید و اگر نادیده گرفته شوند فروکش نمی کنند. با گوش دادن، به دیگران به آنها یادآوری شویم که تنها نیستید و می تواننند به شما اعتماد نمایند و برای ارائه کمک دلسوزانه و محترمانه درکنار آنجا خواهید بود.
  • اشنراک گذاری نگرانی های خود را با اعضای مورد اعتماد خانواده، دوستان یا جامعه مذهبی خود می تواند به شما و دیگران کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. همه ما درک می کنیم که شرایط روحی و روانی افراد مبتلا به در چه وضعیتی قرار دارد و چگونه می توان از ایشان حمایت کرد و منابع و حمایت های محرمانه جامعه برای این افراد و خانواده های آنها در دسترس است.
شروع کننده مکالمه فارسی

فقط می‌خواهم بدانی که اگر نیاز به هم صحبت داشته باشی من با توهستم. تو دوست من هستی و من اصلا تو را قضاوت نمی کنم و بین خودمان می ماند.

می دانم که اخیراً همه چیز برایت سخت بوده است, می خواهید در موردش صحبت کنیم . من برای شما همیشه وقت دارم فقط به من بگو کی  کجا.

اخیراً کمی ضعیف به نظر می‌رسید و می‌خواستم ببینم حالت خوبه . در چه حالی رفیق.

می‌دانم که گاهی اوقات زندگی ممکن است خیلی سخت باشد ، فقط خواستم یاد آوری کنم اگر به کمکی نیاز دارید و یا مایل به صحبت باشید. من اینجا  در دسترس هستم.

خیلی وقته ندیدمت! چطوری؟

من متوجه شدم که شما چند روز در مدرسه غایب بوده اید  و من فقط می خواستم با شما تماس بگیرم و ببینم حالتان چطور است.

فقط می خواستم بگویم اگر می خواهید در مورد چیزی صحبت کنید من اینجا هستم – آیا می توانیم این هفته دور هم جمع شویم؟

به نظر می‌رسد اخیراً چیزهای زیادی در ذهنت بوده است, الان چطور هستید؟

نمایش همه گزینه ها